donderdag 30 april 2015

Kapjes…






Ik was al een poosje op zoek naar
cilindervormige kapjes.
De lampenvoeten zelf heb ik al jaren en
vind deze nog steeds mooi, maar de kleur
èn vooral de vorm van de kapjes daar was
ik op uitgekeken.






Bovenstaande lamp staat op de schouw.
De voet heb ik al heel erg lang en ooit
eens gekocht in een mooie woonwinkel van
het verjaardaggeld wat ik van mijn oma
had gekregen. Een mooie herinnering aan haar
  en zal deze daarom ook niet snel wegdoen.
Ik heb er nu een taupekleurig linnen
cilindervormig kapje voor gevonden.




De andere lamp staat op het dressoir en daar
heb ik nu ook een taupekleurig kapje voor.
Het velours heeft een zachte glans en een
mooie print.
De voet die ooit wit was heb ik een poosje
terug van een matte grijze verf voorzien
en licht opgeschuurd.
Ik vind de combinatie van het matte van de
voet en de subtiele glans van het kapje
heel erg mooi staan.